Sobota 30. května 2020, svátek má Ferdinand
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 30. května 2020 Ferdinand

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i45ř81í 13J94e61ž 1557235864425

Vadí mi změna obsahu. Pokud smíchám žlutou a modrou barvu, tak vznikne zelená. Modrá s modrou zelenou prostě nedá. Manželství je svazek muže a ženy. Ty právní konotace, které to sebou nese, by bylo možno vyřešit i jinak. Zatím jsem tedy pochopil. že problém je v jiných právech - dědictví, právo na informace o partnerovi atd. Pokud tohle bude věcným záměrem nějaké právní úpravy partnersví dvou osob jiného pohlaví než muž a žena, tak snad nebude neřešitelný problém takovou úpravu navrhnout. Orwellovský newspeak ovšem opravdu ne, děkuji, nechci.

+1/0
12.9.2019 20:01

J95i55ř64í 45J24e95ž 1507765334565

Máte v článku drobný nonsens - Severní Irsko není ani katolická a už vůbec ne pravoslavná doména. Katolická je naopak Irská republika, Vámi chválená za rozhodnutí v moderním, západním myšlenkovém vzorci.

0/0
12.9.2019 19:36

J37i32ř96í 13Z48a63p11l80e62t82a44l 2780378242864

Na celé té diskuzi je nejhorší to, že je to diskuze naprosto o ničem. Na jednu stranu by se svět nezbořil, kdyby homosexuálové uzavírali manželství, na druhou stranu manželství má jasnou definici a proč ji měnit? Svět by se nezbořil ani kdyby se pro svazek muže a muže nebo ženy a ženy vymyslely jeden nebo dva nové výrazy. Osobně v nezměnění významu zavedeného termínu žádnou diskriminaci nespatřuji.

A pokud přemýšlíte, proč na západě je to tak a na východě onak, tak já vám to rád vysvětlím - je to proto, že na západě jsou lidi momentálně ideologicky zpracovaní tak, aby cítili vinu, kdykoliv neodkývou nějaký novolevičácký výmysl, který jakože někoho ochraňuje.

+9/−1
6.9.2019 2:21

M12a36r68t30i48n28a 51M62o10u63d45r92á 7590583866429

NE je nějaká nová politická strana? Doufám, že demokratická....

0/0
5.9.2019 19:38

J16i92r34i 44T22i84c98h55y 2976549422347

Mensi detail: v Severnim Irsku katolicka cirkev nevladne. Ponekud obecneji. V hospodarsky vyspelych zemich "zapadu" dosahl falesny humanismus takoveho stupne, ze tyto zeme se spolecensky rozpadaji prilivem neprizpusobivych vetrelcu, prevazujiciho vlivu levicovych liberalu prosazujicich homosexualitu, pouzivani drog, potlacujicich narodni povedomost, prznicich jazyk (anglicky) a narustem zlocinnosti, proti niz se nic ucinneho nekona.

+2/−3
5.9.2019 17:41
Foto

V59í60t 75R37a30i36s49e48r 2491637356888

Zdravim, omylem jsem kliknul na plus. Nechtel jsem kliknout na nic :)

0/0
5.9.2019 19:35
Foto

V14í54t 50R47a98i64s86e13r 2341567466308

Respektuji Váš názor. Myslím si ale něco jiného.

Z "manželství" homosexuálů automaticky plyne i "rodina" homosexuálů a tam už vidím ne-příznivý vliv na společnost jako takovou. Každé dítě potřebuje maminku a tatínka, všechno ostatní typy uspořádání jsou neúplnou rodinou.

Pokud jako společnost dáme na roveň klasickou rodinu a rodinu homosexuální, stavíme rovnítko mezi úplnou a neúplnou rodinou, což je dle mého soudu špatně jednak pro děti a jednak pro společnost jako takovou. Proč? Protože jestli se budeme tvářit, že je to jedno, tak si lžeme do vlastní kapsy, zákonitě to povede k problémům.

Homosexuály beru jako sobě rovné. Z mého pohledu chtějí víc, než je možné a z hlediska práv a vývoje dětí chtějí nerálné. Každé dítě má právo na své rodiče. Předstírání, že je tomu jinak (plus surrogatni materství apod.) jim toto právo bere.

Zdravím

+13/−2
5.9.2019 14:29

B31r61o21n88i51s68l74a50v 72G19a38b50r12y68š 2652389311

Je zajímavé, že tyhle komentáře čtu jen u článků o homosexualitě. Nikdy jsem nic takového nečetl u článků, kde se popisovalo, jak rodiče své dítě zanedbávali nebo zneužívali, jak matka odložila dítě do babyboxu a podobně.

Přitom podle Vás má každé dítě právo na své rodiče. Tady už prostě nikdo nepřizná, že ne každý heterosexuální pár, který je schopen dítě zplodit, je i mentálně vyzrálý se o něj i postarat a vychovávat ho.

Doplnil bych Vaše vyjádření "každé dítě potřebuje maminku a tatínka" o to, že je ten tatínek a maminka budou mít vůli a schopnost se o dítě postarat. Jinak jim žádný mužský a ženský vzor nepomůže.

Homosexuálové nechtějí víc, než je možné nebo dokonce než je reálné. Nebo snad podle Vás mají ve zmiňovaném Rakousku homosexuálové něco víc než heterosexuálové?

+1/−1
5.9.2019 16:01
Foto

V47í92t 66R38a98i55s18e39r 2581177976888

Zdravím. Já s Vámi souhlasím v tom, že heterosexuální rodiny nejsou často ideální, možná nikdy, protože nikdo nejsme dokonalí. Nicméně i když něco není ideální, je podle mého názoru dobré to podporovat, protože existuje šance, že se se k tomu ideálu aspoň přiblížíme, pokud to ten potenciál má.

V případě homosexuálních párů tam ten ideál a potneciál (maminka a tatínek v životě dítěte) není a nemůže být od začátku z principu. Proto je můj postoj k homosexuálnímu manželství negativní. ... Pokud se jdeme ještě dále a dostaneme třeba k tématu surrogatnich matek, tak tam už se jedná o de facto obchodování s dětmi a považuji je daleko za hranicí etiky. Příklady na Západě, kdy homosexuální pár takto postupuje, již známe.

Nevím, jak je to v Rakousku. Nicméne, jak jsem psal prve, považuji zahrnutí homosexuálního svazku do manželství a tím pádem tedy postavení úplné a neúplné rodiny na jednu rovinu za nevhodné jak z hlediská práv dětí, tak z hlediska cele společnosti. Protože pokud budeme před sebou předstírat, že je to jedno, tak si jednoduše nalháváme něco, co není pravda. A to je taky problém.

Alespoň tedy pro mne.

+6/−2
5.9.2019 17:14

B54r31o35n13i39s16l98a73v 38G59a96b93r60y47š 2402459211

No dobře, ale náhradní manželství a vůbec celý proces umělého oplodnění už dávno předtím využívaly i heterosexuální páry. Proč jste se ozval až nyní, když to samé chtějí využívat i homosexuálové?

V Rakousku je to tak, že homosexuálové mají stejná práva, možnosti a povinnosti jako heterosexuálové. Nic víc, nic míň. Homosexuály tam nepovažují (už, konečně) za nějakou zvláštní sortu lidí, která by měla mít svoje zvláštní zákony a nějaké speciální zacházení.

Někteří děti mít chtějí, jiní ne. Ale nevidím jediný důvod i takovým umožnit uzavřít manželství - i když nebudou, nechtějí, nemohou mít děti.

Stejně jako jsou dobré i špatné heterosexuální páry, jsou dobré i špatné homosexuální páry. Jestliže někdo má tu touhu dítě vychovávat, mohli bychom mu tu možnost dát. Gay, lesba nebo heterosexuál, který dítě nechce, jej ani vychovávat nebude. Čili podle mě nezáleží na sexuální orientaci těch, kdo dítě vychovávají. Podívejte se do diskuze k článku, který s tím trochu souvisí - o ženách, které se rozhodly nemít děti.

+2/−1
5.9.2019 18:20

B95r96o94n30i73s12l19a52v 62G91a62b65r79y21š 2202669521

Hezké zamyšlení. Nemůžu mluvit za ostatní, ale aspoň za sebe Vám děkuji za podporu. :-)

+2/−1
5.9.2019 9:59

P82e63t17r 25K97r39o58p39á56č19e43k 9689440479172

I kdyby bylo manželství homosexuálů schváleno, těžko by na něj šlo aplikovat všechny současné zákony. Nejsem sice právník, ale pokud se nepletu, za otce dítěte, narozeného v manželství (a ještě v nějaké ochranné lhůtě po rozvodu), je automaticky považován partner. Pokud by se v manželství dvou žen narodilo dítě, ta druhá by byla tedy automaticky otcem, a to mi už opravdu nesedí. Celé rodinné právo by se muselo patrně překopat.

+5/−1
5.9.2019 9:26

B77r93o47n20i11s93l33a56v 32G93a86b53r16y21š 2712799851

Jak může být žena otcem?

+1/0
5.9.2019 10:19

P83e92t94r 56K80r14o80p97á65č71e43k 9559100189932

Nemůže, uvedl jsem to spíš jako příklad, že nestačí pouze povolit manželství homosexuálů, ale musel by se úplně změnit zákon o rodině.

+3/0
5.9.2019 11:03

B57r24o58n11i26s72l55a51v 88G39a59b92r14y52š 2152339451

Zákon o rodině byl ale zrušen. Teď je vše součástí nového občanského zákoníku.

0/0
5.9.2019 11:38

J46i63ř82í 60K54i21n31d22l 2438397123387

Manželství je institut známý v celé historii lidstva, který se vždy těšil zvláštní zákonné ochraně a znamenal pro muže a ženu do něj vstupující řadu povinností a závazků vůči společnosti i vůči sobě navzájem. Cílem bylo vždy vytvořit společensky vhodné prostředí pro reprodukci lidského rodu. Stejně tak nesezdané soužití tvoří , dvě osoby žena a muž, kteří vytvoří dlouhodobější životní společenství , spolu trvale žijí a společně uhrazují náklady na své potřeby, mají děti spolu je vchovávají. I takový vztah od doby Říma je společnosti známý a i komunisté jej uznávali a chránili. Proč osoby stejného pohlaví nemohou žít spolu a musí uzavírat spolu manželství ??? Co tím společnost získá ???? Nic. Podle mého jde jenom o rozložení společnosti. Začíná to sňatky osob stejného pohlaví, pak dojde na to, že se přestaneme používat slova máma a táta a nahradíme je slovy rodič jedna, rodič dvě a tak dál. Nebude dlouho trvat bude společnost jednotlivých lidí, které je možno spracovat utvářet podle svého. Nechť osoby stejného pohlaví žijí spolu svůj vztah mjí uprvený zákonem, ale proč musí uzvírat manželtsví.

+18/−2
5.9.2019 9:16

B61r22o76n92i77s59l58a95v 23G77a68b21r46y53š 2662509531

Proč tedy heterosexuálové uzavírají manželství, když to podle některých příkladů z Vašeho okolí jde i bez něj a i komunisté takový svazek chránili a uznávali?

+2/−3
5.9.2019 10:26

K86a93t23e66ř20i19n63a 54M20í96k69o46v78c14o38v26á 7485607773

Manželství byl vždy především konstrukt ekonomický. ;-)

+3/−2
5.9.2019 12:05

J46i26ř21í 73K55i74n49d33l 2848237483177

Ano je to je to ekonomická záležitost, protože rodina je společenstvím majetkovým, její členové uhrazují společně náklady rodiny Manželství se považuje za spotřební hospodářskou jednotku, která poskytuje základní hmotné zabezpečení svým členům, zejména dětem a starším členům rodiny a v níž všichni členové rodiny mají povinnost vzájemně si pomáhat i povinnost pečovat o zvýšení hmotné a kulturní úrovně rodiny. Mohou tehle poskytnou homosexuální páry ??

+5/0
5.9.2019 13:36

V67l64a70s88t51i18m25i94l 12K66r39a32u48s 3613354754983

Já bych v takovém referendu hlasoval NE. Dnes je manželství definováno jako svazek muže a ženy. Pokud bychom schválili manželství homosexuálů, bylo by manželství definováno jako svazek dvou osob. Potom bychom si mohli říci, nebuďme úzkoprsí, proč by manželství nemohlo být definováno jako svazek dvou a více osob. Mnozí naši muslimští spoluobčané by to uvítali. A mohli bychom jít v zobecňování ještě dále a definovat manželství jako svazek dvou a více bytostí.

+16/−1
5.9.2019 9:12

J64i81ř30í 15K16i72n16d70l 2828487203457

Pak můžeme jít dál, proč by nebylo možné uzavřít manželství s milovaným psem a u muslimů s kozou.

+3/0
5.9.2019 10:15

B69r40o68n96i57s61l78a24v 42G49a73b40r45y82š 2442589801

To je klasický argument šikmé plochy. Když povolíme volné pobíhání psů, lidé si je budou brát bez náhubku do autobusů, pak i do letadel, tam pokouše pilota a způsobí leteckou katastrofu.

0/−8
5.9.2019 10:22

V51l17a23s23t56i85m57i66l 86K62r57a97u82s 3793354764833

S tou šikmou plochou přicházejí homosexuálové. Napřed bylo, že jim úplně postačí registrované partnerství a víc požadovat nebudou. Postupně ale přicházejí s dalšími požadavky - právo homosexuálních párů na adopci dětí nahrazení registrovaného partnerství manželstvím, .......

+9/0
5.9.2019 11:35

B66r96o97n62i50s13l73a96v 83G32a42b55r73y70š 2882709221

1) Přišla s tím úzká skupina lidí v čele s Jiřím Hromadou.

2) Tato úzká skupina nemluvila za homosexuály, kteří v tu dobu nemohli o ničem rozhodovat, nevěděli o tom, nezabývali se svou orientací anebo ještě nebyli na světě.

3) I když jsem jejich iniciativě zpětně vděčný, může se doba zase posunout dál a mít stejné možnosti jako mají např. v tom zmiňovaném Rakousku. Nebo Vám přijde, že rakouští gayové a lesby žádali víc, i když jim to registrované partnerství fungovalo asi 9 let? Po té době přijali to manželství.

0/0
5.9.2019 11:43

V11l96a13s31t55i83m82i48l 89K74r26a65u43s 3653934154683

Takže ta šikmá plocha funguje - to první chtěli kdysi někteří, to druhé chtěli zase jiní a to třetí chceme nyní my. A nedá se vymlouvat, že s tím prvním my nemáme nic společného.

+5/0
5.9.2019 12:18

B97r76o60n82i87s65l19a49v 58G12a35b34r41y87š 2862189211

Ano, funguje, ale to není tenhle případ.

Někteří jsou prostě zvolení, aby mluvili za skupinu lidí. Vzpomeňte si na vstup do EU. Zástupci našeho státu vstup odsouhlasili, ale tito zástupci nemluvili v žádném případě za ty, kteří do EU nechtěli.

0/0
5.9.2019 13:24

P67a33v78e79l 44R51y24š79k12a 1235986803273

Myslím že ani jedna z odpovědí není správná a obě jsou trochu zavádějící.Variant soužití je mnoho a popravdě řečeno k tomu abych s někým žil nepotřebuji žádný oddací list. Osobně bych se takového referenda nezúčastnil. Znám spokojené rodiny které žádné manželství neuzavřely, v jejich okolí to nejspíš ani nikdo neví. Podpora státu by měla jít výhradně na výchovu dětí, dostupné zdravotnictví, školky a školy.

+2/0
5.9.2019 8:57

A87l75e61š 68L11i90s93o61v28s19k47ý 9229168342792

A co jim v momentální právní úpravě chybí, že chtějí manželství? Není to spíš tak, že sami podvědomně cítí, že je to mimo a tak potřebují přesvědčit především sami sebe, že je vše OK?

+8/−2
5.9.2019 8:45
Foto

Z22d65e42n38ě78k 35B53á36r80t88a 6282411197671

Třeba dědická dan.Hetero manželé neplatí nic,homo platí plnou platbu a takových věcí je víc....jen právní záležitosti.

+1/0
5.9.2019 8:49
Foto

Z17d62e95n50ě77k 83M46a57t79u28š84k27a 7278156155696

tak upravme všechny tyto právně-byrokratické podmínky, ale manželství bych tomu neříkal.

+12/0
5.9.2019 8:57

B42r32o45n88i98s88l57a65v 52G48a62b32r34y87š 2222719611

Nemusíte tomu říkat manželství, stačí, když to bude v zákoně.

+1/−2
5.9.2019 10:24
Foto

Z51d59e11n83ě26k 64M56a95t75u17š62k19a 7928176365306

..a to bych právě nechtěl.

+3/0
5.9.2019 13:50

B74r28o84n19i72s77l17a73v 48G83a34b45r82y35š 2542399711

Já bych to tam chtěl. Tak co teď?

0/0
5.9.2019 14:01
Foto

Z54d64e63n55ě67k 57M16a79t42u13š23k49a 7138426545556

proč nazývat manželstvím něco, co neplní základní funkci manželství, potažmo rodiny, a to funkci reprodukční?

Velorex také nebylo auto, ale pouze vozítko, i když to smělo na silnice.

+5/−2
5.9.2019 14:18

B94r14o23n93i86s52l77a81v 93G20a76b79r31y59š 2912809171

Když se ožení dědeček s babičkou, jakou funkci plní jejich manželství? Když si vezme muž neplodnou ženu, jakou funkci plní jejich manželství?

Bylo by dobré nesnižovat manželství jen na to, jestli je schopno mít děti.

+1/−6
5.9.2019 14:26
Foto

Z78d30e61n70ě66k 28M59a36t12u92š45k13a 7608976805916

argumentujete nelogicky. Na jedné straně manželství homosexuálů považujete za něco normálního a na druhé straně uvádíte případy ojedinělé a ne zcela normální.

Ano, jsem pro to, aby svazky lidi stejného pohlaví požívaly práv, která je nebudou nijak diskriminovat, ale nejsem pro to, aby se to nazývalo manželstvím.

+4/−1
5.9.2019 15:33

B90r37o39n49i25s77l67a22v 84G73a73b47r38y98š 2202539301

Na nelogický argument nelogická odpověď. Psal jste o funkci manželství, tak jsem dal příklady i dalších párů, kteří mohou uzavřít manželství.

Jo, beru. S tím, že jsem pro, aby se to nazývalo manželstvím.

0/−2
5.9.2019 15:36
Foto

Z67d94e62n33ě92k 34M47a93t43u59š49k84a 7458906595786

trochu mi připomínáte takové ty módní vegany.

Ti sice maso zásadně ne, ale mišmaš, který uklohní z ředkviček a celeru stejně nazvou svíčkovou.

+3/−1
5.9.2019 15:50

B98r39o68n64i51s67l62a52v 93G58a80b54r85y87š 2732929341

Ne, to není ten případ. :-)

0/0
5.9.2019 15:51
Foto

Z58d39e39n84ě38k 66M43a15t11u31š43k17a 7718986375826

já si myslím, že ano.

Tak co teď?

0/0
5.9.2019 15:56

B87r59o10n80i84s65l26a37v 98G80a98b75r66y49š 2572709751

Můžeme se tady hádat, ale na to nemám buňky, čas, chuť ani náladu. :-)

0/0
5.9.2019 16:02
Foto

Z90d20e41n29ě48k 23M10a12t30u46š65k41a 7188856855816

tak to už jsme dvaR^

0/0
5.9.2019 16:40

K27a12r10l23a 92N53o73v73á23k57o39v84á 4444382445817

Nejsou ojedinělé. Bezdětných manželství je zcela určitě víc, než kolik by bylo manželství homosexuálů.

0/0
9.9.2019 11:45

R85e45n94á17t26a 50M68a20x85o79v81á 9447781704668

dědická daň neexistuje

+1/0
5.9.2019 9:36

B72r22o88n83i31s54l70a61v 97G66a66b54r35y65š 2702269851

Ne, není.

+1/0
5.9.2019 10:22

P17e30t59r 32B50u89r73i10a61n 4401136164738

Nechci se nechat ovlivnit a proto si nejprve zjistím jak hlasovali jiní, abych se mohl přizpůsobit a nevyčníval. Hezká myšlenka, takový odvážný až rebelský přístup k životu.

+4/−1
5.9.2019 8:40
Foto

Z90d39e43n85ě71k 21B32á48r59t59a 6402731427191

Ten průzkum jsem tam dal jen pro zajímavost.Sleduji i předvolební průzkumy i když mám jasno koho budu volit já.Prostě mě zajímá jak budou volit ostatní.Nic víc a nic mín...

+1/0
5.9.2019 8:47

P59e82t23r 84B30u18r65i58a70n 4491176504718

No ale napsal jste to tak, jak jsem to shrnul já.

0/0
5.9.2019 8:56
Foto

Z98d20e31n92ě40k 58B90á91r75t25a 6902791987141

Trochu jsem text upravil,aby ho snad někdo nechápal jinak.Je mnoho průzkumů,kdy mám názor jako menšina,,,

0/0
5.9.2019 9:06

B63r68o70n10i91s75l57a64v 49G77a26b27r85y64š 2352799711

Mě taky zajímá, jaký a proč mají ostatní názor, i když mám sám jasno.

+1/0
5.9.2019 10:24

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz