Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S platom 8,50 na hodinu ste na tom boli super. Ja som v roku 86 ako 15-ročný brigádoval mesiac vo fabrike za 5 korún na hodinu...

1 0
možnosti

J90a24r57a 19R54a36n40k

21. 10. 2014 1:03

Pamatuji si na tu dobu, strejda z Australie mi poslal bile jeans a ja brecela pri rozbalovani, chtela jsem ty spravne, ktere stoji, kdyz se vyperou a krasny modry denim. Teprve mnohem pozdeji jsem pochopila, proc vsichni z Cech je jmenovali rifle, protoze italska nahrazka v Tuzexu mela napsani Rifle, nesmeli pouzivat americkych jmen.

Hezka vzpominkaR^

0 0
možnosti
Foto

Bohužel, článek pana Bartka je plný účelových nesmyslů a polopravd. Vystavět článek na touze po džínách a šmahem vypustit blábol o dětském otrokářství za socíku, to už hraničí s pohádkářstvím. "Povinnost pracovat" nastala až po absolvování školy (učňáku, VŠ apod.), jinak se jedinec mohl dopouštět tzv. "příživnictví". Rozhodně děti nikdo nikdy za socíku povinně pracovat nenutil. Tudíž o otrokářství dětí nelze v žádném případě hovořit. Džíny, stejně jako některé jiné věci byly za socíku méně dostupné, což je nepopíratelný fakt, jiné věci (zvláště potraviny) byly nesrovnatelně levnější a kvalitnější než dnes. Ovšem srovnávat, co bylo dražší/levnější před 45 lety a teď je nesmysl, To je jako bychom srovnávali co bylo za socíku a co s odstupem 40 let za císaře pána před první světovou válkou. Věřte, že v době před 1sv. by nikdo z vás asi žít nechtěl. Maso, bylo jen pro bohaté, jedly se brambory a zelí, chodilo se bos, boty byly pro spoustu lidí nepředstavitelný luxus a když někde projelo auto, byla to událost jako když přijel cirkus Humberto. Do školy za císaře pána také nemohl chodit úplně každý, za to příroda nebyla tolik zdevastovaná jako dnes . Nechápu, proč někteří jedinci musí pořád něco srovnávat, co bylo před 40-50 lety. Většina z nás se má v dnešní době relativně dobře, bohužel více než nějaké "hrabání" se v minulosti, mě trápí stav přírody nejen u nás, ale v celém světě, a to jak se zhoršily mezilidské vztahy, jak jsou na sebe lidi mnohem více zlí a bezohlední.

6 3
možnosti
Foto

Omlouvám se, pane Bárto, za chybu při oslovení, promiňte mi.

1 0
možnosti
Foto

I Vás, pane Bárto, už ti snaživci ustřihli?

3 0
možnosti

Nevím, jestli je to náhoda, ale za poslední týden mi bylo smazáno pět příspěvků. Žádné vulgarity, vždy jen poznámky k činnosti mého věrného mínusovacího dua "Chrástek-Mikula".

Tím se samozřejmě nesnažím naznačit nějakou souvislost. Určitě to bude jen náhoda...;-)

2 0
možnosti

ano, před 30 lety / třiceti lety/ rifle stály 500-700 kč, práce týdenní, zase nájem byl za 500 kč vč. elektřiny a plynu, tak ono se to srovnalo, když dnes dáme za bydlení 10 000 -15 000 kč vč. el. a plynu a hypotéky a za za rifle 1500 kč, nemyslím ty za 600 u asiatů

0 1
možnosti

P31a39v81e47l 16H20e39k

20. 10. 2014 19:21

A mzda byla kolem 3000 ;-D

1 0
možnosti

J54o33s70e59f 95H52á77l84a

20. 10. 2014 15:19

Tedy pan Chrástku a spol. - klobouk dolů, to jsem nečekal. ;-D;-D;-D

http://petrfojtik3.webnode.cz/kniha-navstev/

1 0
možnosti

Alespoň je jasné, kdo tam zneužívá jména jiných.

Reakce na příspěvek Josefa Hálu.

1 0
možnosti

no , takže jsme za celičký den došli k jakémus , takémus resultátu , že nadpis je nadsázka a sranda, to se mi ulevilo

1 0
možnosti

Nezlobte se na mě, ale jestli jste to z článku (byť byste četl pouze první odstavec) nepochopil, tak byste si asi měl poposednout ;-D

3 0
možnosti
Foto

Já jsem na svojí první placené "brigádě" byl někdy v 11 letech na sběru máku v šedesátých letech.

Bylo tam více mých vrstevníků a sbírali jsme mák společně s důchodkyněmi. Z lidí v produktivním věku nesbíral mák nikdo. Vím, že jako nezletilé děti jsme dostávali 3,-Kčs na hodinu a důchodkyně 4,50Kčs. Já si tehdy vydělal za týden 72,-Kčs, což odpovídalo 24 odpracovaným hodinám.

Ale máku jsme zřejmě nasbírali docela dost, protože si vzpomínám, že nám vedoucí hlásil denní výkon a ten byl něco kolem 700 kg.

Jinak jsem též patřil mezi ty, kteří neměli žádný kontakt na nikoho s tuzexovými bony a když jsem se k nim přes kamaráda dostal a koupil si opravdové rifle, tak jsem nečekal, že se rifle po vyprání tolik srazí a moc jsem si jich neužil. Ale to jsem již pracoval v zaměstnání a bylo to až po vojně.

0 1
možnosti

Je mi lito pane Petriku, ale podle Cendelina a "Chrastka" nerikate pravdu, nebot dle nich pred 15 rokem NIKDO v CSSR nepracoval.

4 0
možnosti

ještě reaguji na poslední odstaveček , to by mě zajímalo, proč se autor nemůže zapojiti do přínosné diskuse

0 2
možnosti

J51a13r75a 76R25a57n11k

21. 10. 2014 1:13

Proc se ptate, odpoved urcite znate:-/

0 0
možnosti

Zaměstnanci

§ 11

(1) Způsobilost fyzické osoby mít v pracovněprávních vztazích práva a povinnosti a způsobilost vlastními právními úkony nabývat těchto práv a brát na sebe tyto povinnosti vzniká, pokud není dále stanoveno jinak, dnem, kdy fyzická osoba dosáhne 15 let věku; zaměstnavatel však s ní nesmí sjednat jako den nástupu do práce den, který by předcházel dni, kdy tato fyzická osoba ukončí povinnou školní docházku.

(2) Práce fyzických osob ve věku do 15 let nebo starších 15 let do skončení povinné školní docházky je zakázána. Tyto osoby mohou vykonávat jen uměleckou, kulturní, reklamní nebo sportovní činnost za podmínek stanovených zvláštním právním předpisem.40a)

(3) Zaměstnanec může uzavřít dohodu o hmotné odpovědnosti (§ 176) nejdříve v den, kdy dosáhne 18 let věku.

0 1
možnosti

Co tu pořád řešíte? To je snad každému jasné, že zákon zakazuje práci dětí a omezuje práci mladistvých. Zakazuje to dnes a zakazoval to i tehdy. A tak jako se porušuje dnes, tak se porušoval i tehdy. Nejde tu o žádné otrokářství, to přece autor nikdy netvrdil. Zkuste pochopit nadsázku, např. u spojení "dětský otrok" mají ty uvozovky jistý význam.

2 0
možnosti
  • Počet článků 574
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2114x
Pseudovesničan v "nejlepších letech", který se raduje z každého dne kdy může vnímat svět všemi smysly.Věčný optimista, který dobře ví, že život je krásný a je hloupé si ho kazit zlobou, závistí a nenávistí.