Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WetSinglet

taky mam veselou prihodu

jezdim vlakem ted uz asi pul roku (pred tim minimalne) jednou tydne cca 100km vzdalenost v patek tam a v nedeli zpatky, pouzivam sporotiket....tuhle jsem tytez jizdenky kupovala dopredu pro synka a dovedela jsem se, ze je sporotiket nove zpoplatneny 40,- a ze se uz vlastne nevyplati....tak jsem koupila jizdenky za plnou cenu.....jeste tyz den jsem si to overovala v praze....a dovedela jsem se, ze poplatek 40,- je pozadovan v pripade, ze si jizdenku koupite v eshopu a jdete si ji na nadrazi vyzvednout (protoze treba nemate tiskarnu)...a tak jsem si rikala, to ale byla Inteligentni pokladni...a ja se s ni nechtele hadat, ze v patek jsem si sporotiket koupila na nedeli bez problemu(((..

0/0
7.9.2012 22:23

WetSinglet

Re: taky mam veselou prihodu

pak jsem si vyrizovala inkartu....ale dali mi na ni spatne datum platnosti...sla jsem to reklamovat, ve spechu, pred prvni cestou...uznali a opravili na docasnem dokladu, ze je to chyba pokladni...ale cely mesic jsem si nemohla koupit sporotiket s inkartou, protoze v systemu to nebylo opravene...a jedina moznost byla v pracovni dobe dojet na nadrazi a vyridit to tam osobne, po telefonu mi nikdo pomoct nemohl..tak jsem to nakonec vzdala....a rekla jsem si, ze mi tak aspon drahy vrati to, o co me obrala Inteligentni pani pokladni pri kupovani jizdenek pro synka....

0/0
7.9.2012 22:26

KOLDAK

Někde Žaluda a spol na ty svoje milionové platy

brát musí. Může vás těšit, že jste jim přispěl do kasičky.

0/0
3.9.2012 8:41

slevydr

REGIOJET

nechci zas tak srovnávat, přeci jenom se jedná o soukromého dopravce, ale schválně kolik by vám vrátil např. Jančura za stejnou situaci jakou popisujete u ČD? Viz http://jizdenky.studentagency.cz/cs/vlak/prepravni-rad/SPP-RJ.pdf

článek IV, odst. 6 ;-D

+3/0
3.9.2012 4:54

Jirkoš

Re: REGIOJET

No jo moloch ČD vrací a ještě si na něj stěžují.

0/0
3.9.2012 7:23

Komarek1

znamy si koupil listek do kina...

take mu zazvonil telefon,a oni mu nedali nic....:-(,melo by se uzakonit aby vraceli vsechno a vzdy,kdyz si neco koupim a pak to vratim....

0/0
3.9.2012 0:42

laduk

hm..

Já jsem si kupoval lístek na vzdálkenost cca 35 km a chtěl jsem zpáteční. Paní na pokladně mě upozornila, že zpáteční jízdenka mě vyjde dráž. Divný ale dobře. Bohužel v místě určení nemají pokladnu a zpátky jsem platil přirážku za jízdenku od průvodčího. Nebo je jiná cena z opačného směru. Příště jsem se rozhodl koupit si lístek tam a také lístek odtamtud zpět hned při nástupu. Paní na pokladně mě upozornila, že platnost lístku je 5 hodin. Napadlo mě, že oproti cestování za Rakouska došlo k jistému zhoršení ..

0/0
2.9.2012 21:22

zeto

Re: hm..

Co je to za blábol? Platnost lístku 5 hodin? Příplatek za pokud ve výchozí stanici není pokladna? Nesmysly!

+11/0
2.9.2012 21:26

laduk

Re: hm..

Realita. Možná to ovlivňuje něco čemu říkají integrovaná doprava. Ale já jsem jednal jen s ČD a požíval jsem jen vlak na cestu tam a zpět.

0/0
2.9.2012 21:40

zeto

Re: hm..

Tomu prostě nevěřím. Sám mám s ČD spoustu špatných zkušeností, jezdím vlakem 14 let do práce 80 Km jedna cesta, takže to je na zkušenosti času i kilometrů dost a dost a rozhodně se jich nebudu zastávat. Ale vím, že jízdenka jednosměrná platí do 6 hodin následujícícho dne, zpáteční do konce druhého dne, že jízdenka koupená ve vlaku z neobsazené stanice je bez příplatku a že na zpáteční jízdenku je sleva 5%. Takže v tomhle na 100% ČD nejedou.

+5/0
2.9.2012 21:57

laduk

Re: hm..

Určitě je nějaké vysvětlení ale dopisovat si s ČD mi nestojí za to. Pokud nepřeběhneš nahej Václavák nebo tak něco ..

0/0
2.9.2012 22:01

zeto

Re: hm..

:-) To jsem ani nemyslel, že bys to nějak řešil. Spíš by mě to zajímalo soukromě, protože nechápu, jak by něco takového mohlo vzniknout. ;-)

0/0
2.9.2012 22:10

slevydr

Re: hm..

podle toho co píšete se jedná asi o IREDO, tam je platnost 5 hodin u některých jízdenek. Problém je že když si třeba u SA koupíte letenku s Lufthansou, tak si taky můžete stěžovat jen u LH a né u SA....

0/0
3.9.2012 8:06

zeto

Re: hm..

Jj, je to tak.

http://www.cd.cz/primestske-cestovani/ids/iredo/-3777/

0/0
3.9.2012 8:40

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: hm..

neni mozne. pokud jste nastupoval na zastavce bez pokladny, tak prirazka neni. bud vas nekdo obelhal nebo si vymyslite.

+1/0
3.9.2012 0:20

laduk

Re: hm..

no vy jste tady častý host, tak to zjistím a dám vědět

0/0
3.9.2012 0:36

Dluhousek Falloslav von Casa

Re: hm..

garantuju ze to tak je.

i ve vlacich, kde se odbavujete sam, je nakup jizdenky ne u pruvodciho (ten tam nechodi jen pripadne kontroly) ale u masinfiry.

0/0
3.9.2012 0:59

slevydr

Re: hm..

no stejně jako ostatním mi to přijde divné. Jistě umíte číst a na jízdence je platnost napsána. Jak na jednosměrné, tak zpáteční... Dokonce tam je i větička, že jízdu je nutno nastoupit 1. den platnosti...

0/0
3.9.2012 4:48

bigblackman

nemam rad cd, stejne jako nemam rad zadny statni podnik

az budou cd vystaveny plne konkurencnimu prostredi, tak vam nevrati vubec nic. tak budte rad za svych 50 % a soupejte nohama.

0/0
2.9.2012 21:16

zeto

Hm...

Faktem je, že by ČD mohly být poněkud vstřícnější, co se vracení jízdného týče, nicméně nějaký storno poplatek (i když bez místenky asi zbytečný) mají v podstatě všude. Co mně vadí mnohem více je, že pokud si od června koupíte lístek přes net a nemáte kde ho vytisknout, tak za to, že vám ho vytisknou na pokladně chtějí ČD 40,- Kč. A to mi přijde hodně ujeté. Ještě bych chápal, kdyby to bylo Kč 5,-, dejme tomu, ale 40 je zlodějna. Ano, můžete si jej zdarma vytisknout v jízdenkovém automatu, ovšem těch je v celé ČR asi 8, případně ho můžete zobrazit na displeji počítače, nebo telefonu. Ovšem připravte se na kecy průvodčích, protože ti nejsou schopni pochopit nápis na jízdence "Jízdenka eTiket musí být vždy vytištěna  na formátu A4, vnitrostátní doklad může být zobrazen i na monitoru přenosného zařízení..." jako dvě varianty a stále stojí za tím, že musíte mít lístek vytištěný na A4. Leckdy jsou to boje, protože jejich tupost nezná mezí.

0/0
2.9.2012 20:15

zeto

Re: Hm...

Pokračování: Nejvtipnější na tom je, že pokud si necháte koupený lístek vytisknout v jízdenkovém automatu, má velikost cca 8x8 cm, ale doma si to musíte vytisknout na A4. Jaká je v tom logika, těžko říct. Zřejmě logika "jak naštvat zákazníka".

0/0
2.9.2012 20:16

modrobolsev_stale vadi.

Re: Hm...

jeste se min etsalo, ze by mi to z notasu nevzali, asi pech ci co. Kazdopadne drzim palec at se ti uz konecne podari vytisknout pdfko na A4ku :-)EUR^

0/0
2.9.2012 23:34

zeto

Re: Hm...

No oni to nakonec vezmou, protože jim nic jiného nezbyde, ale nikdy si neodpustí kecy, že příště to musí být vytisknuto. Trať Litoměřice - MB.:-)

0/0
3.9.2012 8:36

KRtek.tm

Vystoupení z přepravy

Toto samozřejmě možné je. Po ujetí asi 2/3 cesty s hodinovým zpožděním jsem usoudil, že dále s ČD pokračovat nebudu. K okénku jsem dorazil pouze s jízdenkou a účtem z terminálu platební karty. Jako důvod pro ukončení přepravy jsem uvedl "zpoždění vlaku" a získal jsem zpět neprojeté jízdné v plné výši. Zpožděnku jsem neměl, využil jsem jiného spoje, který jel o minutu později než ten zpožděný, protože byl volnější.

0/0
2.9.2012 18:52

mamina2

Nechci nijak hájit dráhy

ale myslíte, že v autobuse mu Vám vrátili jízdné, kdybyste si po jedné zastávce cestu rozmyslel?

+12/0
2.9.2012 18:43

naroznej

Vážený blogere,nějak Vám nerozumím

To , že jste nedostal plnou cenu zpět je přece normál. U jakéhokoliv dopravce. Nebo snad , když jdete do kina a odejdete po pěti minutách , vrátí Vám snad někdo něco ? To samé bazén. Koupíte si celodenní vstupenku a odejdete po půl hodině , vrátí Vám provozovatel bazénu něco ? Nebo si zakoupíte basu piv , vypijete jednu lahev a zbytek půjdete také vrátit s tím , že jste si to rozmyslel a že to nechcete ?

Nebo ještě jinak. Zaplatíte si lehkou děvu. Zaplatíte si komplet službu. Po orálu se již na nic nezmůžete. Také budete požadovat vrácení adekvátní náhrady ?

+12/0
2.9.2012 18:42

Ewerell64

Re: Vážený blogere,nějak Vám nerozumím

S tím co píšete sice celkem souhlasím ale je to jak kdy. Např. já jsem párkrát v hobbymarketu koupil něco s blbým rozměrem nebo v nadbytečném počtu a nebyl problém aby mi vrátili peníze v plné výši. U služeb je to něco jiného, tam se těžko posuzuje co jste využil a co ne.

Jako perličku mám jeden dávný příklad ze zaměstnání. Tam jsme půjčovali pro účely prezentací tehdy astronomicky drahý dataprojektor a jednou jeden manažer (!) za mnou přišel zda bych ho jim nepůjčil za cenu jedné hodiny na celý den, protože přece ho máme tak jako tak zakoupený (cca 400.000) tak co jako že... Amortizace a cena náhradní výbojky ve vztahu k naběhaným "motohodinám" šly jaksi mimo jeho chápání. 8-o

No měl by nám to tady osvětlit nějaký ekonom jak se exaktně stanovuje cena za službu a její storno. Ale obávám se že funguje i metoda "vycucáním z prstu".

0/0
2.9.2012 19:07

medea

pisatel blogu je magor

Student agency, storno podminky

6.19. Klient má právo objednaný pobyt zrušit, a to doporučeně zaslaným oznámením. V takovém případě je klient povinen SA uhradit následující storno poplatky:

c) Zruší-li klient pobyt méně než 4 dny před plánovaným nástupem na pobyt, popř. po nástupu na pobyt, je povinen

zaplatit storno poplatek až do výše 100 % celkové ceny pobytu a až do výše 100 % ceny doplňkových služeb.

Při stanovení výše storno poplatků se vychází z ceny včetně DPH.

+1/0
2.9.2012 18:04

Gmurr

Re: pisatel blogu je magor

PObyt , ne jizdenka.

0/0
2.9.2012 18:38

medea

Re: pisatel blogu je magor

to je unavne, vzal jsem prvni co mi prislo pod ruku, tady jsou presne jizdenky

2.2.3.3.2. Jízdenku zakoupenou na prodejním místě lze

- zrušit/změnit rezervaci nejpozději 5 hodin před odjezdem spoje za poplatek 50 Kč/2 €/500 HUF

- stornovat nejpozději 5 hod. před nástupem cesty, je účtován stornopoplatek ve výši 25 % z hodnoty nevyužitého jízdného.

aneb: storno v dobe mensi nez 5hod je 100%

+1/0
2.9.2012 19:20

žepré

Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Článek je o tom, že ČD zdražily radikálně poplatek za vrácení jízdenky. Do června t.r. to bylo 10 %, za všecko, co vrátím. Od června si strhnou z toho vráceného 50 % poplatek, když jízdenku vrátím v den platnosti. Protože jsem to už několikrát v životě využil, samozřejmě po nějakém překvapení dost těsně před odjezdem, vycházel jsem z toho, že poplatek za storno je v rámci normálu. Už se vidím, jak mé srdce zaplane láskou k Českým drahám, když vrátím v den platnosti lístek třeba do Düsseldorfu.

+2/0
2.9.2012 17:34

naroznej

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Upřímně řečeno..vracet něco na vrácenou jízdenku je pouze a jenom dobrá vůle dopravce. Ani žádný "kamenný" obchodník nemá povinnost přjmout  zakoupené zboží zpět.

+3/0
2.9.2012 18:53

žepré

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Nevím, jestli je to právo vrátit jízdenku nějak ukotvená v zákoně nebo jestli je to tradice drah. Rozhodně neznám zemi, kde tato možnost neexistuje, a to mám tu Evropu procestovanou festovně. Rozdíl od zboží v obchodě bych z právního hlediska viděl v tom, že převzetím koupeného zboží toto zboží nabývám; při koupi jízdenky si nabytí zboží (dopravy) předplácím, bez jakéhokoliv výhradního práva na toto zboží (řekněme to tak, koupená jízdenka mně zase na druhou stranu nezaručuje, že se do přecpaného vlaku vejdu).

0/0
2.9.2012 19:01

žepré

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

*ukotvené

**(dopravu)

0/0
2.9.2012 19:04

naroznej

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Žádný zákon toto neřeší , ba ani vyhláška ŽPŘ-Železniční přepravní řád , takže je to na bázi všeobecných smluvních podmínek dopravce.

Jinak , koupí jízdenky uzavíráte přepravní smlouvu. Pokud jízdenku vrátíte , tak od této smlouvy odstupujete. A platíte sankci dle všeobecných obchodních podmínek ČD se kterými jste vyjádřil souhlas tím , že jste si jízdenku zakoupil /uzavřel přepravní  smlouvu.

+1/0
2.9.2012 19:18

žepré

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Opravdu to nevyplývá ze žádnýho obchodního nebo občansko-právního zákona? Poskytnutí jednoho plnění (platby) před plněním druhé strany, jak řečeno, aniž by toto plnění bylo určeno konkrétně pro mě a musí být ze zákona jeho dodavatelem poskytováno nezávisle na naší smlouvě?

0/0
2.9.2012 19:31

naroznej

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Já nevím , co řešíte. Uzavřete smlouvu , od smlouvy odstoupíte a zaplatíte sankci, V byznysu naprosto běžné. Zkuste uzavřít smlouvu s takovým T-mobilem na 2 roky a odstupte z ní po měsíci. Budete se divit , jakou zaplatíte pokutu.

+2/0
2.9.2012 20:07

žepré

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

No jasně, že se za odstoupení od smlouvy platí penále. Téma je to, že milé ČD uprostřed boje o zákazníka zvedly penále z 10 % na 50 %, Teda jen v den platby cestovního dokladu, nicméně hnusně.

0/0
2.9.2012 22:58

žepré

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

*platnosti

0/0
2.9.2012 22:59

Jirkoš

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Važený pane "festovní cestovateli"  zkuste nevyužitou nebo částečně využitou jízdenku od Regiojetu vrátit a napiště kolik jste za ni dostal. Řekl bych že nedostanete nic. Mimochodem k tomu, abyste se do "přecpaného" vlaku vešel si stačí zdarma objednat místenku(nepočítám z Horní Lhoty do Dolní Lhoty).

+1/0
2.9.2012 19:54

zeto

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Místenka zdarma? Kdy? Kde? Nějaká akce?

0/0
2.9.2012 20:44

Jirkoš

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Při nákupu na eShopu ČD máte místenku  k nákupu jízdenky zdarma.

+1/0
3.9.2012 7:19

žepré

Re: Kdo to nepochopil, ještě jednou:

Než bych sedl do jakýhokoliv dopravního prostředku provozovanýho Jančurou, tak si raděj nechám umrznout nohy a zahraju si na Meresjeva, takže o cenách a podmínkách těchto služeb nevím a nechcu vědět nic.

0/0
2.9.2012 23:05

petrajana

A při zpoždění nedají nic.

To je problém cestujícího, že použil služby ČD.

0/0
2.9.2012 16:45

Escoto

A nepřijde vám nemorální vyžadovat vrácení jízdného...

... když už jste služby využil (to že ne plně je váš problém)?

+10/0
2.9.2012 16:38

racek612

Re: A nepřijde vám nemorální vyžadovat vrácení jízdného...

Část  cesty  kterou  jsem  projel  jsem  samozřejmě  zaplatil...takovou  samozřejmost  jsem  ani  nepsal...

0/0
2.9.2012 17:17

OBČAN NIKOLIV OVČAN

O cem je ten blog?

Nejak mu nerozumim.

+2/0
2.9.2012 16:14

Dluhousek Falloslav von Casa

Na diskusích je vždy spousta fanoušků RJ

u každého článku o ČD je jich spousta. Až to vypadá organizovaně. Proto věřím, že i zde nějací zabloudí a popíší, kolik dostane zpět člověk od jejich firmy, když vystoupí během cesty? A třebas jako to řeší Leo

;-D

+2/0
2.9.2012 16:09

Jirkoš

Re: Na diskusích je vždy spousta fanoušků RJ

Asi si budeme muset počkat až nám to zase nestranný pan Bárta zde popíše. Píše přece, že příště pojede konkurencí tak ještě aby mu zase někdo zavolal.

Jinak z přepravních podmínek se třeba dozvíme : Přepravní smlouva je uzavřena, jestliže cestující využije své právo k přepravě z jízdního dokladu tím, že nastoupí do vlaku s platným jízdním dokladem a požadovanou přepravu začne realizovat. O něco níže : Za nevyužitou nebo částečně využitou jízdenku se jízdné nevrací. Takže to vypadá, že se pan Bárta opět naštve a bude uvažovat o změně. Jen aby při jeho častých změnách měl potom čím jezdit ?

+2/0
2.9.2012 16:29

mak24

zadarmo

Já si myslím, že vlakem by se mělo dle autora cestovat zadarmo, protože ten vlak by vlastně jel i bez něj. Jaké náklady vzniknou když tím vlakem pojede zrovna on?

+13/0
2.9.2012 15:52

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz