Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kaktusak

Irové neměli privatizační puč,

nenaletěli lživým slibům veksláků a mafiánů o prosperitě a svobodě.

0/0
26.4.2012 21:46

fr-mottl

z lidi jako je autor mam skutecne strach

protoze kdyz nekdo nechape jak funguje demokracie a je 'smutny', ze volby dopdly 'spatne', tak takovy clovek ohrozuje nasi demokracii.

+2/0
26.4.2012 19:46

Martin V2

Re: z lidi jako je autor mam skutecne strach

Já mám spíš strach z těch, co demokraticky zvolí komunistu a je jim z toho veselo.

0/0
26.4.2012 20:04

ikaika

Re: z lidi jako je autor mam skutecne strach

já mám strach, z těch kterým vadí i ideových důvodů radost druhýchRv

+1/0
26.4.2012 20:23

repanak

Toto je takové to neustávající

kecání, že za to mohou ti nebo ti druzí. Dělejme na všech úrovních všechno možné abychom se v životní úrovni přiblížili Němcům. Dnes máme třicetiprocentní platy a dost často (potraviny, drogerie atd.) i vyšší ceny. Za čtvrt století povstal německý národ z popela, Rakousko za dvacet let po odchodu Rusáků v r.1955 - obrovský pokrok. A jaká je naše vize - růst cen, růst daní, stagnace příjmů a dlouhodobá recese, žádná konjunktura. To že mám krásné obchody (a více při třetinové mzdě než SRN), více benzinových pump - je hezké a proto taky velmi drahé.

+2/0
26.4.2012 18:45

habit-.!..

... přesně tak...

... závist a lenost jsou hnacím motorem podobných průvodů - ostatně socialisté vnímají závist jako pozitivní emoci a lenost omlouvají nedostatkem příležitosti se realizovat, takže se nelze divit, při jejich podpoře, jakou tady máme atmosféru...

... díky za článek, je fajn, že jsou u nás i normální lidi...R^

+6/0
26.4.2012 17:32

Delfínek

Re: ... přesně tak...

Myslím že existují dva druhy závistí.

U té první si člověk řekne, že když se druhý má lépe než já, tak musím přidat (něco změnit, více se snažit, ...) 

V druhém případě si člověk řekne, že ten lépe situovaný to musel nakrást, lépe se narodil, má lepší známé, je neadekvátně ohodnocen, a milion dalších důvodů, proč nemůžu být lepší než on.

Bohužel u nás patrně převažuje ten druhý případ, kdy rozdílnou situaci (např. ekonomickou) hodnotím horší úrovní (např. morální) toho druhého, než vlastní neschopností, nebo svou chybou v přístupu.

0/0
26.4.2012 18:04

fr-mottl

Re: ... přesně tak...

katastrofa je, ze vas prispevek ma pozitivni hodnoceni. My jsme prece v roce 1989 cvinkali klicema proto, aby uz nam nikdo nerikal, co je ta 'spravna' demonstrace.

0/0
26.4.2012 19:49

Delfínek

Re: ... přesně tak...

Lidé mají ovlivňovat složení vlády ve volbách, né na ulicích.

0/0
26.4.2012 20:38

rezbar45

Není pravda že jsme ubrečení.

Jak se máte?Mám se fajn.Toto je pozdrav a odpověď na pozdrav v Kanadě.Takto vám odpoví na pozdrav i člověk který ztratil práci a zrovna před svým domem prodává části nábytku aby nějak přežil.Je to prostě mentalita Kanaďanů,kteří nežehraj na zrovna nastálou špatnou životní situaci.Nestěžujou si,protože tím by připustili,že nejsou schopni se současnou situací vyrovnat.A to Kanaďan nikdy nepřizná.Jiná situace by ale vznikla,kdyby jeho vláda vyváděla to,co vyvádí současná vláda česká,potažmo volení politici. A o tom to je.Česká veřejnost je hluboce flustrovaná díky a hlavně proto,že se tady dějí věci,jaké si Kanaďan ani v těch nejčernějších snech,nedovede představit.Já to vím,protože jsem tam nějaký čas ztrávil.Neponižujme se, nejsme o mnoho jiní a v současné situaci je naše zloba na místě.

+1/0
26.4.2012 16:31

běžný ovčan

Re: Není pravda že jsme ubrečení.

odpověděl jste si sám, je to pozdrav a odpověď na pozdrav, není to pravdivá odpověď na to, jak se dotyčný má a není to ani otázka se zájmem, jak se má.. přesně tohle mě v Kanadě i jinde dycky štvalo, že se mě někdo zeptal jak se mám a vůbec ho to nezajímalo, je to stejné jako říkat dobrý den, i když den třeba je jiný, nežli dobrý

0/0
26.4.2012 17:31

rezbar45

Re: Není pravda že jsme ubrečení.

Máte pravdu v tom,že se jedná jen o pozdrav bez osobního zájmu.Jde jen o přirovnání s námi.U nás pozdravte někoho,kdo není zrovna v ažůru a co vám odpoví,"ale stojí to za H.a stěžuje si".A o tom to je.Nemůžete tomuto člověku pomoci a on to ani neočekává,přesto je ochoten Vám vyprávět o svých problémech tak dlouho,jak dlouho jste ochoten poslouchat.Není to samozřejmě pravidlem,ale na ulici jsme toho často svědci.

+1/0
26.4.2012 18:00

Delfínek

Re: Není pravda že jsme ubrečení.

Lidé často chtějí o svých problémech pouze hovořit, né je řešit, protože řešení je "problém". Ať si člověk řekne že něco zvládne nebo nezvládne, často má v obou případech pravdu. Negativistický přístup generuje další "problémy".

+1/0
26.4.2012 18:09

rezbar45

Re: Není pravda že jsme ubrečení.

Ano,napsal jste to přesně.

0/0
26.4.2012 18:14

wiki5

Re: Není pravda že jsme ubrečení.

aha, takze v cesku ted rikame na pozdrav "spatny den" aby to spravne zrcadlilo jak se citime?

0/0
26.4.2012 18:25

Camino.

Re: Není pravda že jsme ubrečení.

bezny obcane, jak to vite, ze ho to nezajimalo? Asi jste si nevzal to nejlepsi z Vaseho pobytu, nezilo by se Vam tu s negativnim myslenim dobre.

0/0
26.4.2012 19:26

Camino.

Re: Není pravda že jsme ubrečení.

Ja v te Kanade jeste ziju (a neminim to menit...mozna jeste Australie, nebo N. Zealand :D), nadavame na politiky take, ale neco delame, jdeme k volbam, demonstrace by nic nevyresily a napakovali by se pouze odborari. Jejich funkci ma byt zlepsovani a zvysovani urovne pracovnich podminek, minimalni mzdy a pod. Meho souseda nezajima, jakou partaj volim, jestli mam dve auta, ale pokud si zlomim nohu, bude prvni, kdo mi prinese hrnec slepici polevky.

0/0
26.4.2012 19:25

blueheart

Je to jednoduché

když většina lidí nebude krást, bude odvádět daně, bude spolupracovat a nemyslet jen na sebe, nebude pěstovat intoleranci a nenávist k "těm druhým" (kteří za všechno mohou, my přece za nic nemůžeme), bude tady ráj na zemi - bohužel většina Čechů takhle ještě neuvažuje...Takže prostě je to tak, jak to je. A pokud vám vadí, že nebyl zvolen pan Bernard, který vaří dobré pivo, položte si otázku proč. Asi od něj lidi nečekali, že jim v Senátu pomůže, a to je demokracie.

+1/0
26.4.2012 16:29

repanak

Re: Je to jednoduché

Místo toho aby porážku přijal, tak možná za své peníze vyzdobil republiku svými billboardy, že se svět zbláznil. Pod heslem tuším 13:0. Podnikatel je asi dobrý, aby se vůbec udržel tak se musí o firmu dělit aby se dostal k prodejním kanálům do světa. Přiznám se, že mi to pivo nechutná, ale to není podstatné.

0/0
26.4.2012 17:13

Bronislav Šimoník

Trefné

Po mizérii 80. let jsem v první polovině 90. let byl poprvé hrdý na zemi ve které jsem se narodil a žiji. Bohužel to trvalo jen do rudolfínského projevu...

0/0
26.4.2012 16:26

vladimir.t.gottwald

Díky!

:o)

0/0
26.4.2012 15:37

carolusI

Musíme se rozhodnout

Ne každý může být úspěšným podnikatelem. Jde o to, zda se v této zemi bude snesitelně žít všem nebo jen vlčákům, kteří si dokáží pro sebe urvat co se dá. Jak to může dopadnout v zemi, kde 80% lidí bude žít ve strachu ze zítřejšího dne?

+5/0
26.4.2012 15:16

Bronislav Šimoník

Re: Musíme se rozhodnout

Jistěže nemůže být každý úspěšným podnikatelem. Ale ti neúspěšní a nepodnikatelé se prostě musí smířit, že se nikdy nebudou mít tak jako ti úspěšní podnikatelé

+1/0
26.4.2012 16:28

strycek-Joe Ltd.

Jste si jist

, že je p.Bernard úspěšný podnikatel ?

+3/0
26.4.2012 15:06

pavel 99

Re: Jste si jist

záleží čemu řákáte a neříkáte "úspěšný".:-/

+1/0
26.4.2012 15:54

wiki5

Re: Jste si jist

a zalezi kdo se pta a kdo odpovida

+2/0
26.4.2012 18:26

rezbar45

Něco mi ve Vašem článku nesedí.

Něco mi ve Vašem článku scházelo.Píšete o ekonomické situaci která je v Irsku špatná,což je u nás přece jenom jak se zdá,o něco lepší.Nic ale nepíšete o tom,zda i v Irsku je bordel jako u nás,zda se tam politici dnes a denně hádaj,zda tam existuje korupce jako u nás,zda je tam tak rozvinutej klientelizmus,Zda tam existuje tak vysoká arogance moci jako u nás.Jsou v takové situaci že jejich premier říká každý týden či dokonce každý den něco jiného?Není přece žádné tajemství,že občané Česka by jakž takž přijali ekonomické reformy,ale nejsou ochotni přijmout ten bordel který tady politici zavedli

+5/0
26.4.2012 14:59

ort

Re: Něco mi ve Vašem článku nesedí.

rezbarR^

0/0
26.4.2012 15:14

lomihnát.

Re: Něco mi ve Vašem článku nesedí.

Ale to víte, že je tam taky (občas) bordel..

A v zemi Jejího Veličenstva taky .. podle čeho myslíte, že je napsán seriál "Jistě, pane premiére".

Jenomže tam nikdy neměli tak rozhazovačné vlády, jako my - myslím konkrétně vlády socialistů, kteří dopřáli občanům život nad poměry. A protože tam tolik nerozdávali, nemusejí nikomu nic brát, snižovat (příjmy od státu) nebo zvyšovat (poplatky).

To je to nejhorší .. brát dětem jednou rozdané hračky.

Pokud se toho nedopustíte, s drobnými ústrky se lidé snáze smíří, protože se toho TOLIK nemusí měnit.

+1/0
26.4.2012 17:48

rezbar45

Re: Něco mi ve Vašem článku nesedí.

Správně jste napsal,že tam je také(občas) bordel.Bohužel za této vlády je tady bordel nepřetržitě dva roky.

0/0
26.4.2012 18:27

Rudick

Neurážejte tak Čechy

to je jenom takový další místní nihilismus, který vyčítáte ostaním.

Odborové vystoupení, nebo zas nějaká ta výzva nebylo představení "typickych obyčejných Čechů". Na obou akcích se ve skutečnosti sešlo lidí pět a půl a kvalitativního průměru populace většinou nedosahovali. :o)

0/0
26.4.2012 14:57

Gašpo_3

Myslíjm, že ste si tie jeho slová

tak trochu prekrútil k obrazu svojmu. Asi by sa mu to nepáčilo.

Pokiaľ viem tak zrovna pán Bernard je podporovateľ boja proti korupcii.

Tu nejde o to, že si nežijeme špatne. To je veľmi relatívna záležitosť a nesúvisí moc s náladou spoločnosti. Človek dokáže žiť v neuveriteľných podmienkach a može byť spokojný.

Ti ide o niečo, čo relatívne nie je a to je pocit nespravodlivosti. A naša vláda ho živí neúrekom. Ak na jednu stranu škrtí ľudí, čo majú málo a na druhú stranu vyliezajú ako na bežiacom páse korupčné kauzy jedna za druhou, kde lietajú desiatky miliónov, či dokonca miliardy...

Verte mi, že keby mali Írovia politiku v takom stave ako my, určite by ich ten pozitivizmus tiež prešiel.:-P

+6/0
26.4.2012 14:15

Vhelsing3

Re: Myslíjm, že ste si tie jeho slová

Oni takovou politiku meli....ale dokazali s nema zamavat v ramci zachovani litery zakona....Tady to nejde...

Tady se odklani nahore i dole...A pak to taky vypada...co chcete po zemi, kde se jeste pred 25 lety rikavalo "Kdo neokrada stat, okrada vlastni rodinu" a v hospodach se chlapi placali po zadech, kdyz si odklonili domu nejakej ten matros...jak krasne zase zaskodili tem skaredejm komancum....

Je to tady proste takovej narodni sport (mluvim obecne, nechci se tim nikoho dotknout)...A holt dnesni doba toho na odkloneni nabizi mnohem vic, nez byla ta doba minula....Kdyby za komancu bylo tolik veci jako je dnes...bylo by to nemllich to stejny.

+1/0
26.4.2012 14:19

Gašpo_3

Re: Myslíjm, že ste si tie jeho slová

Nemyslím si že stav národa je až tak zúfalý. Ono je to všade rovnaké, každý národ má podobné percento potencionálnych hajzlíkov i ľudí slušných a potom vačšinu ľudí, ktorí sú "adaptabilný".

Je to o nastavení systému. Pokiaľ nahráva hajzlíkom, tak sa tomu prisposobí aj tá adaptabilná vačšina. Keby ste zaviedol absolútne bezprávie a povolil každý zločin, tak sa samozrejme na špicu spoločnosti vygenerujú tí najvačší zločinci a zo štátu sa stane peklo. Len zlomok spoločnosti má tak vysoký morálny kredit, že si ho udržia za každých okolností.

U nás sa poctivosť a slušnosť nevypláca, v práve je nevymáhateľná. Divíte sa, že spoločnosť vyzerá tak ako vyzerá?

+5/0
26.4.2012 14:31

modrénebe

Re: Myslíjm, že ste si tie jeho slová

Gašpo, v této zemi krade každý úměrně svému postavení a možnostem. I ten poslední úředníček.

0/0
26.4.2012 14:27

Gašpo_3

Re: Myslíjm, že ste si tie jeho slová

Odpovedal som vyššie.;-)

0/0
26.4.2012 14:31

ort

Re: Myslíjm, že ste si tie jeho slová

Mluvte jen za sebe, že kradete Vy a Vaše rodina, neznamená, že kradou všichni.

+4/0
26.4.2012 14:38

modrénebe

Re: Myslíjm, že ste si tie jeho slová

orte, Já už mám v životě dávno všechno hotový, ale myslíte, že nedodržování pracovní doby, kopírování v úřadech pro soukromé účely, vezmu si propisku domů, telefonuji na účet podniku apod. není krádež?

+1/0
26.4.2012 14:44

ort

Re: Myslíjm, že ste si tie jeho slová

To jako ty nahoře má ospravedlnit, že můžou odklánět miliardy z veřejných financí? Podle  TI je to 100 miliard ročně. Já ani moje rodina nekrade, žádné chilské průpisky si domů nenosí a přesto musím tyto vládnoucí parazity a jejich kmotry podporovat svými daněmi. Proč se ODS tak usilovně brání majetkovým přiznáním, akcie  na doručitele, rozprášení elitních policistů, kteří vyšetřovali korupční kauzy, legislativní změny, prosazené touto a Topolánkovou vládou, pouze nahrávají zlodějům v páchání trestných činů (např.zúžení okruhu trestných činů, u nichž lze nasadit odposlechy, praktické znemožnění vyžadování údajů o skutečném telekomunikačním provozu atd.) dělají se jen zákony šité pro podvodníky, takže nelze očekávat, že takový vývoj povede k účinnějšímu potírání kriminality. A ryba smrdí vždy od hlavy.

+2/0
26.4.2012 15:11

modrénebe

Re: Myslíjm, že ste si tie jeho slová

orte, my si nerozumíme, já nehájím zlodějny kohokoliv, já prostě konstatuji, jak to je a bohužel je to pravda. Tak např. o majetkovém přiznání mluvil pan Zeman v roce 1998 po svém nástupu (a i akce "čisté ruce") a za osm let vlády ČSSD se zákon nepřijal. Vždyť ČSSD měla 8 let ve sněmovně většinu. Já se jenom píďím po věcech, které tady už dávno mohly fungovat ( alespoň trochu).

+1/0
26.4.2012 15:28

Vhelsing3

Ano

V tomhle state se konecne musi prestat ukazovat prstem na "ty druhe". V kazde jine vyspele zemi obcane moc dobre vi, ze nesou castecne vinu za to, kam ta jejich zeme smeruje.

Tady se jen lateri, nadava, obvinuje....ale aby se neco delalo...tak to nic...

I ti na tom Vaclavaku vlastne delaji jen to stejne....protoze kdyz se tam clovek zepta na nejaky konstruktivni napad, tak bud mu zacnou nadavat do zlodeju, nebo slysi Gottwaldovy napady pres kopirak.

+3/0
26.4.2012 14:14

modrénebe

Re: Ano

nedivte se, 40 let si lidé potichu nadávali na režim, tak to mají zažraný pod kůží. Ani další dvě generace to nenapraví.

+1/0
26.4.2012 14:23

Johyn

Re: Ano

Možná, že to máme v sobě tak nějak zakodované. Když se Marie Terezie, rakouská císařovna, měla nechat korunovat českou královnou, moc se jí do toho nechtělo. Před tím udělala z Čechy nepříliš dobrou zkušenost. Tak se vyjádřila, že je to obdobné, jako nechat se korunovat královnou šašků. No vidíte a takto se o nás smyšlelo skoro před 300 lety. Uherskou korunovanou královnou se však stala ráda. Proč? No a ani náš populární stařičký mocnář se uherským králem korunovat nechal ale českým ne. Proč?

+1/0
26.4.2012 14:34

carolusI

Re: Ano

To je jednoduché, Čechy v té době ekonomicky táhly celou monarchii. Z toho plynulo větší sebevědomí a nechuť poslouchat poněmčené úřednictvo. Navíc mezi lidmi přežívala hrdost na slavnou minulost a habsburkové se oblibě netěšili. Nechat se korunovat by znamenalo uznat Čechy za rovnocený národ a to nám habsburkové přiznat nechtěli. Byla to jejich hloupost a ne naše.:-)

+2/0
26.4.2012 15:09

modrý králík

Byl

jsem kdysi v restauraci, kde točili jen jedno pivo, a to zrovna od pana Bernarda. Horší patok jsem (snad s výjimkou Starobrna) v českých (a samozřejmě i moravsko-slezských) restauracích nepozřel.

+2/0
26.4.2012 14:09

Vhelsing3

Re: Byl

Tak to si stezujte na pana provozniho...protoze Bernard je jedno z mala pitelnych piv...:-) Z chemickych europiv jsem to dotahl az na zdravotni problemy a prave Bernard je jedno z mala piv, ktere ve me neprobouzi delsi cetbu na toalete, nocni probouzeni s horkosti a podobne:-)

+4/0
26.4.2012 14:12

J.K.S

Re: Byl

Asi to byla špatná hospoda. Manželovi a jeho kamarádům Bernard chutná. Mně taky chutná víc než ty unifikované pasterizované patoky. Pravda, nevydrží půl roku. Musí se pít čerstvé.

+2/0
26.4.2012 14:13

Pietrolini

Re: Byl

chytněte pod krkem nálevníka a ukažte mu kde má trubky a jak se čistí..;-)

+3/0
26.4.2012 14:18

Josef Kobylka

To nebyla vina pana Bernarda, ale výčepního

Z vlastní zkušenosti vím, že jedno a totéž pivo může být v jedné restauraci vynikající a v druhé břečka, která se nedá pít. Vše záleží na tom, jak je dokáže výčepní ošetřit. S tím Starobrnem máte pravdu, ale pivo Bernard patří mezi ta nejkvalitnější. Ovšem nedbal:-/ý výčepní je dokáže dokonale znehodnotit.

+1/0
26.4.2012 18:11

James Bond

Děkuji.

+1/0
26.4.2012 14:09

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz