Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a73r91o43s93l19a62v 58J21o17n21á94š 4188944772885

Naprostý souhlas a karma. R^

0/0
29.1.2015 19:46

M66i66l49a15n 24R50a72d13e57k 3687766421911

souhlasimR^

0/0
29.1.2015 18:18
Foto

K39l51á71r36a 60L24i64n87h92a61r35t18o61v75á 6765210357972

Jinak doporučuju blog http://prasek.blog.idnes.cz/c/445520/Ma-Klatovska-Socialka-na-svedomi-lidsky-zivot.html kde jsou výňatky z diskuse na serveru rodina cz (teď už je diskuse smazaná, ale kousky se dají najít v cachi, pokud nevěříte, že tam byla). Ta diskuse je z doby, než se to zmedialiovalo.

0/0
29.1.2015 18:13

L20a55d36i71s77l34a68v 31N85á40d98v13o51r46n36í97k 6954525327126

..jo to jsem četl...ale poprvé uniklo toto...."Dceru prý na policii prošetřil znalec. Dostala tam velkou panenku a spoustu dárečků. "...takže oni skutečně podrobili dítě vyštření bez souhlasu a přítomnosti rodičů...??!!!8-o8-o8-o

+2/0
29.1.2015 18:25

K56l69a68r37a 90M89e37r79t25e40l26o75v84á 5904510736

á

Je vhodne si precist tistenou mf. Pedagozka o sobe netvrdi, ze je klinicka logopedka. To zaprve. Duvodem navstevy v poradne byly vazne komunikacni problemy ditete s dospelymi. Pedagozka predpokladam ma veci podchycene a zdokumentovane (i detskouu diagnostickku kresbou). Zatim musi mlcet a ukryvat se pred stvanici.

Vec, ktera se vyklubala pri 3.sezeni konzultovala se dvema klinickymi psychology a byla ji doporucena soudni znalkne mgr. Holubcova, ktera vec vyhodnotila jako zavaznou a ohlasila kriminaIni policii podezreni ze sexualniho zneuzivani deti. Holubcova divku vysetrila.

Odbor socialnich veci Klatovy chysta tiskovou zpravu. Policie pripad nadale vysetruje. A verejnost - z neznalosti podstaty veci - si emotivne zamamenovala.

0/0
29.1.2015 14:23

K70l53a21r72a 33M19e77r38t89e95l18o12v16á 5154150186

...zakamenovala...

0/0
29.1.2015 14:24

L83a44d18i81s75l20a41v 60N57á82d39v44o66r38n59í40k 6734135877276

..mám jeden dotaz....to kdejaká logopedka může předhodit dítě k vyšetření stran svých domněnek a údajného zneužívání nějaké soudní znalkyni....bez vědomí / souhlasu rodičů...???

0/0
29.1.2015 16:12

K24l42a15r47a 66M61e32r84t80e53l44o17v57á 5504650536

Myslim, ze dokonce kazdy obcan ma povinnost oznamit trestny cin. A myslim take, ze ona postupovala velmi uvazlive a sverila vec odbornikum. Vy mate na mysli, v obecne rovine, ze pokud vim o trrstne cinnosti, mhsim si napred vyzdat souhlas dotycneho zlocince, nez to oznamim?

+1/0
29.1.2015 16:44

L39a92d89i41s18l53a44v 72N77á14d34v11o77r93n69í11k 6664485557616

..odpovídáte mi na něco jiného...mne zajímá...jak mohla ta soudní znalcová...co to potom ohlásila policajtům.... to dítě fyzicky vyšetřit...aniž by o tom věděli rodiče....???....

0/0
29.1.2015 17:11

K58l36a38r40a 12M82e19r91t39e98l51o75v96á 5504850396

Pravda. Odpovedela jsem na neco jimeho.

Na mechanismus na ktery se ptate vam vysvetlit neumim. Doufam, ze se to dovime. Bud matka s vysetrenim souhlasila, nebo existuji mechanismy, jak pomoci diteti bez souhlasu rodicu.

0/0
29.1.2015 18:12

L39a19d23i88s40l36a52v 95N60á64d46v35o90r85n80í29k 6204625697306

...sorry..ale vyšetření dítěte bez vědomí jeho rodičů....8-o...???....to mi hlava nebere...

...a že by matka souhlasila s tím že nechá holčinu vyštřit...jestli jí taťka nezneužívá....to se mi taky nezdá....jedině že by jí paní logopedová ve spolupráci s paní soudní znalcovou něco nakukaly....

+1/0
29.1.2015 18:15

L10a59d41i66s76l47a32v 91N74á94d90v64o15r39n74í23k 6514945957216

...jo..a mrkněte o kousek výše..je tam zajímavý odkaz.....

0/0
29.1.2015 18:26

K11l46a53r31a 63M98e39r69t78e50l26o64v83á 5184900166

Dik. Mrknu. Vite, ja jsem v tomto dost skeptik. Ono nebylo malo pripadu matek - jak bych to neutocne napsala - ktere pred pocinanim partnera, aby o nej neprisly, radeji priviraly oci a presvedcily sami sebe, ze veci vztahu otec dcera nejsou za hranou.

0/0
29.1.2015 19:35

K27l48a92r48a 70M47e66r84t51e93l39o94v73á 5784820656

Cetla jsem uz drive.

0/0
29.1.2015 20:12
Foto

K40l15á30r70a 89L61i25n60h81a48r83t82o87v73á 6265220897132

Nevím, ale pokud po tom daném sezení na tatínka už čekala kriminálka přímo na místě, když přišel pro dcerku, tak nevím, jak paní "logopedka" mezitím stihla zajistit tu konzultaci se dvěma klinickými psychology a soudní znalkyní.

+1/0
29.1.2015 18:12
Foto

J75a84n19a 54M27a70j51o79v52á 4805432976633

....rychlovka...

0/0
29.1.2015 19:28

K57l78a35r12a 67M56e19r67t43e64l14o74v54á 5354750816

Jiste se to dozvime. Je to velmi zavazna kauza. Nicmene nepredpoladam, ze by policie promptne pribihala na pisknuti spec.ped. z poradny.

0/0
29.1.2015 20:11
Foto

K74l19á29r49a 56L17i41n85h87a34r86t72o35v13á 6465340787802

Aha, takže "vyšetřovala to policie" = "je to pravda". Máte velmi nebezpečný způsob myšlení.

+1/0
29.1.2015 20:28

K36l72a29r40a 60M17e25r58t49e18l37o78v18á 5514110326

Precte si prosim dnesni tistenou mf. Mysljm, ze je tam dosud nejobsahlejsi informace, vcetne vgjadreni zainteresovanych osob. Vy myslite, ze podezreni na zneuzivani ditete nema vysetrovat policie. Kdo tedy? Ma se to pustit k vode? Pedagozka konzultovala se tremi psychology.

Policie samozrejme vysetruje, kdo jiny by mel vysetrovat duvodne podezreni ze spachani trestneho cinu, nez policie. Vy jste to nevedela, ze se pripad vysetruje?

0/0
29.1.2015 20:36
Foto

J44a49n56a 19M39a70j16o10v97á 4315312406863

To jsou pak ty doživotní nálepky...

0/0
29.1.2015 20:46

J16o90s83e44f 92D28r59á33s34a10l 2914695481

tu první variantu ste pojal moc idealisticky, "vlastně se nic nestalo"...ale ono to většinou skončí totálním rozpadem vztahu, odsouzením od "spořádaných" občanů, ztrátou práce atd. A hlavně tam chybí zpětná vazba, tedy potrestání těch, kteří tu kauzu rozpoutali

+2/0
29.1.2015 11:43

K65l39a62r53a 84M40e62r95t42e39l34o79v59á 5144420426

A kdyby zneuzivani bylo realitou, bylo by vhodne potrestat ty, kteri s ditetem prisli do sirsiho styku (ucitelky apod.), pojali podezreni a neucinili oznameni?

Potrestat takove lidi by slo az p mnoha letech, protoze zneuzivane deti o svem zneuzivani mnohdy promluvi az v dospelosti a v peci psychiatra.

+1/0
29.1.2015 12:48

K33l69a32r80a 64M31e58r13t54e17l58o41v83á 5784190936

Konecne rozumny rozbor situace. Karma.

+1/0
29.1.2015 11:33

L65a53d40i53s13l65a90v 96N59á37d12v58o51r20n33í94k 6784675127516

..rozumně se snažíte o zachování objektivity...nabídnu ještě jednu verzi...vyšetřování mělo zachytit fakt...že logopedka vykonává svou práci bez potřebné kvalifikace....a to daleko dřív než měla možnost...(třeba) právě z důvodů nedoststečné kvalifikace napáchat škody....

0/−1
29.1.2015 11:07

Z40d16e97n77ě74k 74B45á95r51t12a 5853301247678

Týrané nebo sexuálně zneužívané dítě může nahlásit kdokoliv, na to opravdu není nutná žádná kvalifikace.Případ nahlásila psycholožka s kvalifikací....

+4/−1
29.1.2015 11:31

L17a82d15i31s21l80a69v 41N36á78d45v51o65r70n25í53k 6714215257906

..."po konzultaci"....dle mého tedy to dítě neviděla....

+1/0
29.1.2015 11:39

K78l93a56r61a 62M15e75r45t68e93l74o46v88á 5224240186

Soudni znalkyne dite vysetrila a zavazne podezreni ze sexualniho zneuzivani nahlasila policii. Mgr.'Holubcova, dnesni tistena mf.

0/0
29.1.2015 14:16

K36l75a71r52a 73M73e44r81t34e12l62o30v14á 5724180386

To s veci prilis nesouvisi.( Pani je specialni pedagozka-logopedka, nikoli klinicka logopedka. Nepredpokladam, ze svou praxi provadela nacerno. K tomu by se mnel vyjadrit nekdo kompetentni). Muze nastat situace, ze podezreni z nejake formy tyrani pojme kdokoli a ucini oznameni. Sama jsem se s tim setkala, kdyz prodavacky z kramku, kam jsem - tenk,rat s preubertalni dcerkou plnou modrin - chodila. Ony ovsem nevedely, ze dite ma po prodelane borelioze spatny krevni obraz a modriny ji vznikaji na zaklade sebemensiho tlaku. Jejich podezreni jim nemohu zazlivat, pohuble modrinate dite mohlo skutecne byt ditetem tyranym.

+1/0
29.1.2015 11:31

L68a60d62i41s46l45a36v 45N43á79d28v21o69r18n74í93k 6284515787366

http://nazoryakomentare.blog.idnes.cz/c/445986/Stanovisko-Asociace-klinickych-logopedu-Ceske-republiky.html

+1/0
29.1.2015 11:39

K39l89a88r25a 72M51e88r54t75e17l83o16v62á 5384100626

Cetla jsem. Timto se ovsdm Asociace klinickych logopedu distancuje od pani specialni pedagozky jako, s tim, ze klinickym lkgopedem neni.

Jakou to ma souvislost s realitou (neobjasnenou) kauzy?

0/0
29.1.2015 11:43

K76l79a37r18a 64M11e44r97t79e26l39o54v74á 5324400256

Opr.'...jako do vety nepatri...

0/0
29.1.2015 11:45

A56n44t85o78n16í85n 33T62i38c72h17e42r27a 6516408423106

Možná bouře ve sklenici vody, protože se tím případem celý cech cítí dotčený a má potřebu se nějak vymezit. Faktem je, že výslovně logopedické služby nenabízela. Ale stejně je to v kontextu případu úplně jedno. Jak už tu několikrát zaznělo, udání při takovém podezření může podat i bezdomovec z parku

0/0
29.1.2015 11:46

L20a91d83i52s98l20a10v 45N23á91d42v36o42r19n88í37k 6774295387746

....ano..to je to co mi vadí....tyhle případy nás jako společnost dostávají do bludného kola...kdy děti vychovávat chceme...ale současně nesmíme....

0/0
29.1.2015 12:05

K71l88a69r47a 20M65e33r68t44e87l86o42v85á 5544640326

Jak vite, ze vykonavala praci bez kvalifikace? Je to specialni pedagozka s kvalifikaci logopedie. Neni klinicka logopedka. Myslite, ze mela zfalsovany zivnostak, nebo pracovala nacerno.?

Predpokladam, ze dite melo problem takoveho rozsahu, ze matce nekdo navstevu pracoviste doporucil.

+1/0
29.1.2015 12:25

L93u12c63i12e 59G46r95e96g95o83r19o43v41á 4704373816

Tentokrát naprosto souhlasím a vidím to stejně. R^

+3/0
29.1.2015 11:00

T92o31m43á85š 33D48v64o21ř76á23k 6897575693477

Místo mudrování nad hypotetickými variantami je někdy lepší sehnat si nejnovější informace: http://www.novinky.cz/krimi/360007-k-odebrani-deti-s-tragickymi-nasledky-stacilo-ze-si-logopedka-zahrala-na-psycholozku.html

Ta "logopedka", která ve skutečnosti žádnou logopedkou není a logopedové se od ní už stihli distancovat, se podle všeho zachovala naprosto diletantsky a měla by si to odskákat. Samozřejmě nesouhlasím s lynčováním a vyhrožováním, ale případ zatím vypadá rozhodně v neprospěch té osoby.

0/−4
29.1.2015 10:52
Foto

M34a77r16t38i89n 80P32e42š89e61k 7541378754815

http://nazoryakomentare.blog.idnes.cz/c/445986/Stanovisko-Asociace-klinickych-logopedu-Ceske-republiky.html

Nic není černobílé.

0/0
29.1.2015 11:03

K83l40a46r10a 12M63e92r31t43e87l19o14v53á 5934640356

Jak souvisi kvalifikace ci nekvalifikace v oboru klinicka ci "neklinicka" logopedie s veci? Klinicka llgopedka by snad kompetntni byla? A co treba ucitelka z MS - mjze byt kompetentni.

Vas prispevek je naprosto od veci.

+2/0
29.1.2015 11:37
Foto

J67a88n67a 15M13a85j11o50v19á 4825532276493

Nevyráběla by neumělou dedukci na niž neměla právo a asi ani znalost. Sebevědomí a kurz prostě není všechno.

0/0
29.1.2015 19:38

K59l54a85r48a 61M57e82r90t56e69l59o43v79á 5834510136

Pani Majova. Klinicky logoped nez se stane klinickym logopedem, absolvuje tataz studia na fakulte specialni pedagogiky jako nase lyncovana pedagozka. Potom se da klinickou cestou, coz obnasi dalsi studium a kljnickou praxi. Nestava se z nej odbornik na zneuzivani deti, I kdyz jako kazdy jiny abslvent sp by mel v to to smeru obstojne poucen. S tim kurzem jste asi dost mimo. I kdyz celozivotni vzdelavani a kjrzy jsou dnes prakticky nezbytnosti.

Detska kresba jako djagnosticky nastroj je spec. Pedagogy samozrejme dosti zevrubne probirana.

Dite nicmene nebylo privedeno k logopedovi za ucelem korekce vyslovnosti, ale k spec. Pedagozce z duvodu nekomunikace s dospelymi. Prectete si, prosim, dnesni tistenou mf. Nemam ani chut ani tolik casu, abych vam veci privatne vysvetlovala.

Ja si pockam na vysledek setreni.

P.s. pokud mate pocit, ze klinicky logoped, ci jakoli jiny odbornik nemuze udelat botu, ci dojit k mylnemu zaveru, je vase mysleni hodne za hranou. Nebo se proste jen chcete hadat na pavlaci.

0/0
29.1.2015 19:59
Foto

J32a90n64a 37M86a75j53o86v66á 4985392236963

Já vím, jak se klinický logoped stane klinickým logopedem i jak se speciální pedagog stane speciálním pedagogem.

A taky vím, že speciální pedagog není psycholog a diagnostikuji zcela jiné věci než rodinné vztahy - zejména úroveň grafomotorického vývoje.

Pedagogové k psychologickému rozboru kompetentní nejsou.

x

Nicméně věřím spíše tomu, že matka dceru vedla v dobré vůli k logopedce. To je prostě obvyklý dětský problém v tomto věku. 

x

Nepolemizuji o závěrech, pouze o kompetencích. A upřímně Vás žádám, abyste neřešila moje myšlení.

0/0
29.1.2015 20:36

K50l56a76r54a 68M84e14r27t57e82l43o30v54á 5834460646

Matka nemohla vest dite k logopedce, neb dite netrpi logopedickou poruchou - redy ploruchou reci. Ja na rozdil od vas "neverim" a pockam si na relevantni informace.

Fantazirovani a plane dohady jsou mimo sferu meho mysleni. Nejsem ani plne obeznamena s celkovym vzdelanim a pripadnymi akreditacemi pedagozky. Bez studia psychologie vsak spec.ped absolvovat nelze a verte, ze zejmena v dnesni dobe je llucenost pedagoga v oblasti pohlavniho zneuzivani deti nutnosti.

Oboru spec pedagogiky je siroke spektrum, smrsknout to na grafomotoricky vyvoj je eufemicky receno neznalost. Zajdete si treba na stranky nekterych fakhlt, nebo alespon na google.

Neda mi to: somatopedie, psychopedie, logopedie, tyflopedie......:-)

0/0
29.1.2015 20:51
Foto

J81a21n31a 72M62a42j38o65v60á 4505292416883

Tak si to najděte, je to na webu. 

Upřímně, já fakt na žádné stránky jít nemusím - znalost mi stačí. Řeším-li řečovou vadu, určitě dítě malovat bude. Cílem je diagnostikovat právě úroveň grafomotoriky. Nikoliv poměry v rodině.

x

Kde jste ode mne viděla libovolný dohad? Jediný, který jsem (před chvilkou) popsala v jiné diskusi to, předpokládám, není, na ten byste reagovala tam.

0/0
29.1.2015 20:58

K96l15a79r38a 32M70e64r42t84e96l50o30v57á 5484530986

Dekuji za diskuzi. Reseni psychiky deti je podstatnou soucasti prace pedagoga. Preji hezky vecer.

0/0
29.1.2015 21:55
Foto

J54a75n53a 80M34a33j69o73v61á 4555312246873

Naprosto není. Prací pedagoga je vzdělávání dětí.

To si jen někteří pedagogové na psychology rádi hrají. Je to nebezpečné. Velmi.

0/0
29.1.2015 22:00

K56l63a15r75a 94M85e28r11t45e57l42o26v17á 5434660316

Tak proc se to na pedagogickych skolach uci. Pokud je pedagog I dobry psycholog, jeho prace nabyva ucinnych forem. Kazde dite je jine. Peda.gogove samozrejme jsou ( a musi byt, aby mohli pracovat) obeznameni se zdravotnimi a rodinnymi ananezamj deti. Proto skolni psychologove, kteri sve poznatky nestrkaji do zamcenych supliku. Nevite o tom nic. Zero.

0/0
29.1.2015 22:09
Foto

J27a85n87a 57M41a36j79o55v78á 4425752896903

Tak jinak. Pedagog musí znát hraniční disciplíny, aby uměl s dítětem zacházet, není to ale jeho role.

Z psychologie mám maturitu, bakalářskou i magisterskou státní zkoušku v příbuzném oboru. Chvíli jsem ji (v nouzi školy) přednášela. Právě proto vím, že NEJSEM psycholog.  Obě mé dcery se pohybují v psychologii příbuzných oborech, jedna velmi blízko. Když ale potřebujeme pomoc pro děti, které s námi vyrůstají v rodině (a neměli to jednu dobu snadné), sice se společně zamyslíme, ale skutečnou podporu pak poskytne dobrý dětský psycholog s atestací a dobrým výcvikem.

x

Školní psycholog není pedagog. Je to psycholog ve škole. To je významný rozdíl.

x

Ale máte pravdu. O skutečné, praktické psychologii toho mnoho nevím. Vy asi víte víc.

0/0
29.1.2015 22:28

K80l68a64r88a 47M97e78r49t84e98l15o37v91á 5204190326

Ujizdi to. Nikde jsem nerekla, ze skolni psycholog je pedagog. Je ve skole pro potreby deti a pedagogu. Jiste se shodneme na tom, ze zakladnim ukolem kantora je naucit decko ve ctvrte tride nasobilku. A ono to najednou nejde. Dite je agresivni, nesoustredene, nespolupracujici. Co s tim? Nechat to plavat?

Rozumna mama prijde a sama rekne treba to, ze otec pije a ze zatim neumi situaci vyresiit. Kantor nebeha po svete a nekvaka, ale na zaklade teto informace muze svym pristupem diteli vyrazne pomoci. Takze skutecne neni nebezpecne, pokud kantor zna zazemi deti, ktere ma vliv na jejich psychiku a muze ucinne pomoci.

Casto se sveri sami deti, pokud kantorovi duveruji. Neverila byste, kolik by ze skol vylitalo stredoskolaku, bez patricne informace povazovanych za grazliky a lemply, a kterym prave kantori, ne psychologove dokazali poskytnout ucinnou pomoc. I diky dennimu a spontannimu styku.

Cimz netvrdim, ze vsichni ucitele jsou andele. Jako v jinych profesi jsou mezi nimi blbci. Pokud ovsem neempatickym tyranem bude treba profesne zdatny zubar, je to nejspis mene na skodu, nez u ucitele.

0/0
29.1.2015 22:54
Foto

J62a47n44a 21M41a35j74o74v44á 4545792726243

Ano, pedagogové mohou mnohé. I když dneska spíše nemohou, přesto hrozně pomáhají. V rovině pedagogické a lidské. O tom není sporu. 

A "vo tom to je". Dělat co umím a vnímat okolí. A znát míru svých kompetencí a tam, kde končí, rodině navrhnout spolupráci s jiným odborníkem. Nehrát si na Boha. Vždyť i k diagnostice dyslexie nestačí odhad učitelky češtiny - a ty to určitě mají v oku.

x

(Rodinnou ani zdravotní anamnézu kantoři samozřejmě neznají. Pouze vědí, kde a s kým dítě zrovna žije a jaké má případné akutní zdravotní obtíže.)

0/0
29.1.2015 23:00

K93l36a31r38a 62M46e78r92t40e17l38o38v38á 5164760656

V oblasti specialni pedagogiky znaji : neslysici dite v pasmu debility, epilepsie, z incestniho vzthu otec dcera (konkretni pripad). Prubezne seznamovani s lekarskymi zpravami. Jinak by to neslo. U beznych deti ne, neni treba. U hendikepovanych deti integrovanych do beznych ZS ano.

0/0
29.1.2015 23:20



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.